Λεπτομέρεια τῆς μετώπης ἀπὸ τὴν νότια πλευρὰ τοῦ Παρθενῶνος, 1674
Τὸ 1674 ὁ Μαρκήσιος Olier de Nointel, πρεσβευτὴς τῆς Γαλλίας στὴν Ὑψηλή Πύλη, πέρασε ἀπὸ τὴν Ἀθήνα καὶ ἔμεινε τόσο ἔκπληκτος ἀπὸ τὴν ὀμορφιὰ τῶν γλυπτῶν τοῦ Παρθενῶνος, ποὺ ἀνέθεσε στὸν ζωγράφο Jacques Carrey, μαθητὴ τοῦ Le Brun (σμ. βασιλικός ζωγράφος τῆς αὐλῆς τοῦ Λουδοβίκου ΙΔ΄), νὰ τὰ ἀποτυπώσῃ σὲ χαρτί. Πράγματι, ὁ Jacques Carrey συνόδευσε τὸ Μαρκήσιο καὶ ἔφτιαξε προσεκτικὰ σχέδια μὲ κόκκινη κιμωλία, ὅλων τῶν γλυπτῶν.
Οἱ πόλεμοι καὶ οἱ σεισμοὶ, τὰ δεινὰ τοῦ χρόνου καὶ ὁ ἄνθρωπος, εἶχαν ἀφήσει λίγα ἄθικτα ἔργα ἀπὸ τὴν ἀρχαιοελληνικὴ γλυπτικὴ καὶ ἀρχιτεκτονική. Οἱ Τοῦρκοι, εἶχαν ἐπιδείξει περιφρονητικὴ ἀμέλεια στὰ μνημεῖα τῆς ἀρχαιότητας καὶ ἡ ἀπερίσκεπτη χρήση τους τὰ ὁδηγοῦσε σιγά-σιγά σὲ φθορὰ καὶ καταστροφή.
Ἀκόμη καὶ τὴν ἐποχὴ τοῦ Carrey, τὰ γλυπτὰ τοῦ Παρθενῶνος ἦταν σὲ ἐλλιπῇ κατάστασιν καὶ μερικῶς κατεστραμμένα, ἀλλὰ τὰ σχέδιά του εἶναι πολύτιμα διότι καταγράφουν τὰ γλυπτά πρὶν τὴν καταστροφὴ ποὺ ὑπέστησαν κατὰ τὴ διάρκεια τοῦ βομβαρδισμοῦ ἀπὸ τὸν Morosini τὸ 1687...
Ἡ ἀριστερὴ πλευρὰ τοῦ ἀνατολικοῦ ἀετώματος.
Ἡ ἀριστερὴ πλευρὰ τοῦ ἀνατολικοῦ ἀετώματος, Βρεττανικὸ Μουσεῖο
Τὸ δυτικὸ ἀέτωμα ἀπεικονίζει τὴ διαμάχη μεταξὺ τῆς Ἀθηνᾶς καὶ τοῦ Ποσειδῶνα γιὰ τὴν διεκδίκηση τῆς πόλεως τῶν Ἀθηνῶν.
Μπράβο Χλόη!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντα τέτοια. Παρότι στα είπα και στο FB, δεν μπόρεσα να αντισταθώ...
Μας έχεις συνηθίζει σε ποιότητα που δύσκολα βρίσκει κανείς από μεμονωμένους bloggers
Καλή συνέχεια
ΣΓ
Σὲ εὐχαριστῶ φίλε μου... :-)
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο, κ΄εμένα μου αρέσει πολύ το blog σου! ο Carry έχει κάνει και τον πίνακα της αθήνας του 1674 (στο μουσείο Βούρου)
ΑπάντησηΔιαγραφή